ادبیات غناییادبیات کودک و نوجوانشعر پارسیشعر و نویسندگیفیلمنامهنثر پارسینمایشنامه

بخش شعر بزرگسال جایزه ادبی قلم زرین، نامزدهای خود را معرفی کرد

بخش شعر بزرگسال جایزه ادبی قلم زرین، نامزدهای خود را معرفی کرد/

غلامعلی حداد عادل؛ چهره ادبی سال

نامزدهای بخش شعر بزرگسال جایزه ادبی قلم زرین، در فاصله چند روز مانده به برگزاری مراسم معرفی شدند.

رحیم مخدومی دبیر جایزه ادبی قلم زرین، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خوان هشتم ، در خصوص جزئیات برگزاری اختتامیه این رویداد ادبی گفت: اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین، روز ۱۳ تیرماه در باغ کتاب تهران ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. نامزد‌های بخش شعر بزرگسال این جایزه ادبی به تازگی معرفی شدند و اسامی نامزد‌های بخش‌های دیگر این جایزه ادبی تا روز چهارشنبه اعلام می شود.

وی افزود: چهره ادبی سال در این دوره برگزاری جایزه قلم زرین، غلامعلی حداد عادل است. از وی به عنوان نویسنده و شاعر پیشکسوت در این جایزه ادبی تجلیل خواهد شد. آثاری که به این دوره جایزه قلم زرین رسیدند، در آن حد مطلوب نبود که انتظارات داوران ما را برآورده کند و داوران از آثار رسیده به این دوره جایزه قلم زرین مثل سال‌های گذشته راضی نبودند.

دبیر جایزه قلم زرین در خصوص رشد کمی و کیفی آثار در سه سال اخیر اظهار داشت: چندین سال است درجا می‌زنیم و سه سال است تولیدات ادبی ما آنچنان که باید نیست. رشد ظاهری در آثار ادبی مان دیده نمی‌شود و در برخی بخش‌ها از جمله آثار کودک و نوجوان شاهد افت کمی و کیفی آثار بودیم.

گفتنی است اسامی نامزد‌های دریافت جایزه در بخش شعر بزرگسال جایزه ادبی قلم زرین به شرح ذیل است:

از میان ٣٩٣٨ کتاب شعر بزرگسال، تنها ١٣١ عنوان کتاب حائز معیار‌های جشنواره بود و به مرحله داوری راه پیدا کرد. از این تعداد، پس از چندین مرحله بررسی دقیق توسط تیم خبره داوری، ٨ عنوان کتاب شایستگی نامزدی هفدهمین جشنواره قلم زرین را از آن خود کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا