موسیقیموسیقی پاپموسیقی راک و جزموسیقی سنتیموسیقی فیلمموسیقی کلاسیکموسیقی مقامی

آخرین سور چاوشی خواننده محبوب پاپ، روی میز مجوز ارشاد

خوان هشتم:صرف نظر از محتوای اشعار و ترکیب واژگان به کار گرفته شده در یک اثر موسیقیایی، که به حقیقت اصل و اساس آن اثر را تشکیل می دهند و باید و حتما در ابعاد تحرک فردی و اجتماعی از تفکر و تخیل لازم برای مخاطبین خویش بهره مند بوده تا از این طریق موثر واقع شوند، التزام به برخی از واژگان کلیدی اثر که معمولا بنا به خواست هنرمند در سر آلبوم یا نام آلبوم تجلی پیدا می کند، گاهی هدفی دارد که به قول اهل ادبیات در معنای ثانویه کلام خفته است و از قاعده ایهام و کنایه پیروی می کند. فی المثل واژه قمارباز اگرچه در ذات خویش به برد و باخت یک بازی نامتعارف در فرهنگ دینی ما اشاره دارد اما در مفهوم کلان خویش و به قاعده واژه باید خود باد، می تواند به برد و باخت بازی دنیا و هر چیز مثبت یا منفی در اشارات کلام صاحب اثر برگردد و ما شاهد تاثیر پذیری دامنه کلام و کلمه در این ساحت و معنا هم باشیم . از این رو تغییر رویکرد در نگاه ممیزی ما خواهد توانست به سیلان و خلاقیت اهل هنر افزوده و چرخه حکمت و معرفت را در ظهور آثار موسیقیایی برتر به حرکت در آورد.
و شرط این مهم آن است که فحوای کلام از اندیشه متعالی برخوردار بوده و به نیازی از انسان پاسخ درست دهد.
امید که جور دیگر دیدن، ابتدا در هنر مندان ما و سپس در حامیان و زحمت‌کشان حوزه فرهنگ و ارشاد، روز به روز به سان کلام مولانا جای خویش را پیداکند.
چه : نوفروشانیم و این بازار ماست.
خبر: جدیدترین اثر محسن چاوشی در آخرین مراحل اخذ مجوز قرار دارد.
به گزارش گروه فرهنگی خوان هشتم
جدیدترین اثر محسن چاوشی به نام (قمار باز) در مرحله اخذ مجوز است. البته تمامی قطعات این آلبوم یکی پس از دیگری مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب کرده، اما نام اثر، همچنان در کش و قوس تایید این وزارتخانه است.
محسن چاوشی از این آلبوم بار‌ها در صفحه اختصاصی خویش صحبت کرده است. او حتی یک دقیقه از یک ترک با شعر مولانا را در صفحه خویش منتشر کرده است؛ این خواننده بعد از آلبوم قبلی چند ماهی کم کار بود و دوباره به عرصه موسیقی بازگشت.
چاوشی در گیرودار دریافت مجوز برای عنوان آلبوم جدیدش احتمالا (قمارباز) شامل یازده قطعه است؛ قطعاتی که اشعارش از متون کهن انتخاب شده است. حسین صفا در آلبوم قبلی چاوشی یعنی (ابراهیم) تنها ترانه سرای اثر بود. در آلبوم جدید، با شش قطعه از مولانا و پنج قطعه از سعدی روبرو خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا